Saturday 17 April 2010

update

Azi a fost prima zi frumoasa. am iesit la plimbare fara geaca pentru prima data. doar la tricou si o bluza. prin zona, prin parc (nu am gasit parcul, dar asta e). am baut o bere la un pub
ieri a fost mult mai interesant. am avut intilnire cu unii (aia de nu ma asteptau miercuri). ei vreau sa ma vanda..pe mine. ideea e f faina. au zis ca ma iau, imi fac cv-ul, ma invata ce sa raspund la interviu, unde sa aplic. In 3 luni de zile ma inpachetau frumos si aveam sanse. chiar m-a convins.
Tipa aia ca stie ce face. mi-a explicat cum merge la ei recrutarea: cand aplici, cv-ul intra automat intr-un soft care il baga in baza de date conform standardului lor. Apoi verifica cu cuvintele cheie din anunt: daca ai de 5 ori C#, 2 sql, un teamwork si un problem solving e ok, apare in fata sa il citeasca agentul. Astfel , din sute de cv-uri, agentul citeste doar citeva. Pentru fiecare cv isi aloca 15 secunde. adica se uita pe prima pagina si isi face impresia. Astfel, alege 3 pe care i le prezinta angajatorului. Dupa cum vedeti - si banuiti - agentul nu e expert deloc in programare. Astfel practic selectie de la sute de cv-uri la 3 se face excluzand complet calitatile profesionale, doar dupa forma si aspect. din cele 3 poate se dadea test de cunostinte, poate de angaja direct, dupa cum avea chef angajatorul.
Sigur, oferta tentanta de a ma invata cum sa ajunga cv-ul meu in cele 3 costa fie 15% din salariu pe 6 luni, fie £2000 daca nu reuseam...ceea ce m-a facut sa refuz :)
Da macar isi vindea marfa cu talent. in ro din agentii care te verificau la primul interviu (cei de la resurse) doar 1 din 20 stiu ce fac si ce sa afle. Printre explicatiile misto pe care mi le-a dat (ma rog, deja timpite, pt unul care nu e expert in PR): Te intreaba agentul daca vrei sa muncesti in Londra. Daca spui da, ai picat interviul, chiar daca jobul e in londra, pentru ca inseamna ca nu esti flexibil. Raspunsul corect: "Oriunde in sud est, dar sunt dispus la relocare in cazul unei oferte ok"
Stiinta mare marketingul asta...
Gata pt azi, despre Denisa si alte idei miine. Oricum, evident, nu pot gindi ca ei si intelege subtilitatile ....

No comments: