Monday 12 April 2010

post..de post

Tinind cont ca azi nu facem decat sa aplicam la joburi, punem un post...mai filozofic
Asta ca sa nu ne uite cititorii nostri, ca azi dimineatza am vazut ca avem 9 vizite si era sa lesinam...dupa ce am vazut ca erau 4 unici si ne-am scazut pe noi...au ramas 3...multumim georgiana si andra...al 3-lea fiind un necunoscut..poate ne da un commment sa ne prindem cine e.

Deci, filozofeala zilei tine de joburi. Am pus cam 70 de Cv-uri si am primit 1 telefon pina acum...
Aici lucrurile difera de romania - in sensul ca nu exista joburi ..neocupate. In Bucuresti, daca vrei sa muncesti, poti face asta fara probleme: prost platit, dar jobul se gaseste mergind pe strada, prin anunturi puse pe usi. Singurele joburi neocupate pe care le-am vazut in anglia pina acum sunt cele de 'capsunar' - stai 6 luni intr-o baraca la cules / alte lucrari agricole si la sfarsit ai cam 3000£ profit. Acest job nu ne intereseaza.
Am mai vazut cateva joburi ce pareau 'accesibile' ce necesita 'live in'. Adica, la hotel sau ca babysitter. Si, cand are nevoie de tine, ca vrea madam sa plece la bere sau patronu sa cureti o camera, te ia din pat si te pune. Mie mi se pare mai degraba o forma de sclavagism si nu am intentia de a accepta asa ceva. Inteleg sa muncesti, dar vreau ca atunci cand termin jobul -dupa 8,10,12 ore, sa stiu ca am plecat si am viatza mea, nu stau la mina sefului.. s-ar putea sa mai exista si alte variante, noi nu am mai gasit, dar mai cautam.

Sa nu uitam: nu stiu ce au facut romanii, dar mie mi s-a sugerat clar ca suntem cetateni de categoria a 2-a. In ziar gasesti cam 2 articole pe zi impotriva imigrantilor. Ciudat e ca englezii sunt mult mai rasisti decat romanii, de multe ori am impresia ca ei nu gandesc singuri: guvernul le zice ca imigrantii sunt rai, deci asa e. Nu se intreaba , nu fac diferente, nu le pasa.

9 comments:

Unknown said...

unii englezi sunt cam narrow-minded de felul lor.. si nu e vina lor..asa sunt ei. pe de alta parte nu sunt toti asa. din pacate cei care gandesc outside of the box sunt pasari rare.

si sa nu ai impresia ca sunt singurii. peste tot ai sa intalnesti rautati la adresa emigrantilor.

Important e sa ai taria sa treci peste chestiile de genul asta si sa mergi mai departe. nu sunt atacuri la adresa ta, ci la adresa unui grup de persoane din care vrei nu vrei faci parte, just because you are romanian. situatia se mai schimba dupa ce ajung sa te cunoasca mai bine. Oricum, cred ca de chestiile astea s-au lovit multi pana acum.

Cu job-urile...
cautatul pe monsterboard nu a dat rezultate?
poate denisa sa isi foloseasca skills-urile ei cu italiana,spaniola si ce mai stia ea pt un job in turism sau ca traducator?

Ce fac romanii care sunt la londra? cum au inceput? si cum au ajuns unde au ajuns? etc etc

keep going and don't give up.

greetings from another emigrant...just across the "balta"
geo

bp said...

Rautatile la adresa imigrantilor sunt peste tot si eram teoretic pregatiti de asta. Practic e mai greu, nefiind genul de om care sa inghita chestii de genul asta
Cautatul pe siteuri nu a dat rezultate ...
Cunostintele de italiana / spaniola ale Denisei nu sunt atat de ok pentru job de traducator autorizat, erau mai degraba un plus la cv, fiind de nivel conversational
Pe turism sunt mult mai putine agentii decat ne-am imaginat si se cauta mai degraba manageri, nu agenti simpli. Oricum, accentul nostru ne face sa evitam 'Sales area'
Romanii din Londra fac bine si ne-au ajutat f mult. cu sfaturi si cu multe altele. Pina devin milionari sa ne angajeze ei..mai dureaza. Iar criza e si la locurile lor de munca...
Cu contul bancar mai asteptam inca niste raspunsuri ...
Multumim de mesaj, tot sper sa castig bani de pe blog, pare mai simplu decat sa ma inteleg cu niste paki...just joking...:)

Unknown said...

Inca o idee ;)


http://www.jobswales.co.uk/job/8521443/sleeping-bag-testers

Tudor said...

Stau si ma gandesc la o chestie referitoare la ce ai zis tu cu emigrantii, eu unul chiar imi place sa interactionez cu ei, sa ii inteleg, poate vin cu ceva nou in peisajul asta tipizat adica nu ii consider sub nivelul meu si daca pot ii si ajut cumva...se pare ca la ei indoctrinarea asta a dat roade, sa nu uitam ca romanii si alte "specii" fac ravagii pe la ei de ani buni. Capul sus si orice zi e o noua posibilitate!

bp said...

Ai dreptate, dar aici romanii au venit mai mult la munca decat la furat. Din cauza ca distanta e mai mare si trebuie sa stii engleza -implica un alt nivel de educatie - nu din prea mult respect fata de englezi

Anonymous said...

apropo de ultimele fraze din articol: 'de multe ori, am impresia ca ei nu gandesc singur: guvernul le zice ca imigrantii sunt rai, deci asa e. Nu se intreaba, nu fac diferente, nu le pasa...' - foarte adevarat. In general in occident (si poate ca la natiile germanice, cu un mai puternic cult al disciplinei, inca si mai mult) am impresia ca media capitalista i-a spalat pe creier mai mult ca pe noi propaganda comunista. In spatele zidurilor, parintii nostri isi pastrau personalitatea, gandurile, isi traiau viata, il injurau pe ceasca. La astia nu exista o astfel de bariera, iar propaganda le-a intrat prin toti porii, pana adanc in creieri.

bp said...

Apropos de asta, in 'speaker corner' discuta unul despre faptul ca americanii au invadat irakul. Ceea ce cred ca e evident, ca si motivul - petrolul. Ei bine, cam toti cei de fata nu erau de acord si ii spuneau ca nu e invazie, e...orice altceva :)
Ca irakienii sunt de vina...
Anonymus, poate pui un nume / nick e mai usor sa discut cu cineva..oricine ar fi el

Ioana said...

Foarte interesant (in lipsa de alt adjectiv/expresie mai personala, ca ma uit la teleu la stirile franceze si mi se taie inspiratia:) blogul si articolele, chiar ma simt mai bine ca parca in Franta nu e chiar asa cum zici tu de Londra.

Good luck cu jobul, break a leg sau ce vrei tu, profita de muzee, ca pe aici sa te duci la un muzeu in 2 e chiar aventura lunii din punct de vedere financiar, asa ca ne cam 'ferim', noroc cu culturalizarea de pe bloguri :)
Ioana

PS: e cam greu de citit negrul textului pe gri inchis, sau nu mi se arata mie in adevarata lor lumina scrierile? :)

bp said...

Multumesc de incurajari. Cu jobul deja am cam terminat ..asteptarile :)
Am vazut si Parisul, muzeele sunt f faine si acolo, cel putin palatul Versailles mi-a taiat respiratie, iar Luvrul e...Poate si pentru ca Franta a fost mai pe la inceputul excursiilor mele prin Europa m-a impresionat puternic...Desi si acolo am amintiri mai naspa despre servirea franceza..hotel 'murdarel' si faptul ca nu ma lasau inauntru decat daca mincam / pt cafea pe terasa / am iesit 10 minute se supara chelnerul ca de ce e un loc liber la masa..
Rezolv cu culorile curand, desi sunt programator de multi ani, intotdeauna am evitat sa fac site-uri datorita lipsei mele de calitati artistice...