Wednesday 21 April 2010

tate britain


Dupa inca 10 cv-uri depuse dimineatza, am plecat la plimbare
Azi a fost ziua lui Tate Britain, muzeu de arta...
Cum aici muzeele nu au o ordine de parcurgere a salilor, ne-am trezit prima data la moderni. Dupa ce am vazut mazgaliturile lui Lucian Freud am ajuns la o camera plina de panouri colorate (negru, negru cu dungi, rosu, crem si unul verde cu negru) - noi am crezut ca lipsesc picturile, dar de fapt panoul era opera de arta, ajung apoi la adevarate capodopere: sculptura facuta dintr-o saltea, un neon si o caldare (plus 2 becuri), alta din 4 conuri si o sfoara (oare daca miscam sfoara distrugeam opera de arta!?) si teava care s-a topit am inteles plin de bucurie ca nu apartin secolului asta si nu ma pot integra. Am ajuns apoi la picturi mai vechi, care macar erau clasice, chiar daca nu foarte reusite. Reprezentau nobilimea locala in general, unele mai aveau niste pozitii nefiresti ale capului, trunchiului etc. Mi-au placut cele 3 picturi ale lui John Martin, 2 mari sus succesive (creau o imagine) si reprezentau paradisul si intre ele una mare, mai jos, reprezentand iadul. Acestea se aflau in sala picturilor clasificate ca reprezand 'arta sublima' imagini demonice sau mitologice. Erau tablouri mari si unele faine, mai ales datorita unui rosu intens. La final am ajuns la salile dedicate lui Turner, un pictor care imi place, oarecum impresionist insa fain pentru modul cum picteaza cerul - o combinatie de albastru si galben.
Am continuat cu o plimbare prin Chelsea, nu foarte lunga ca ne era foame si nu era cartierul potrivit pentru o masa ieftina...
http://www.tate.org.uk/britain/

Seara am vazut acasa 'No reservation' , mie mi-a placut, da senzatia de bine si de libertate vorbind despre mancare...

No comments: