Wednesday 28 April 2010

Greenwich


Pentru azi, geograful familiei a propus vizitarea meridianului 0 . Care fiind o linie imaginara, poate fi vizitat doar in Greenwich :). Cartierul, desi se afla pe malul Tamisei, este destul de modest. Prima data am gasit arena O2 pentru concerte. Arata urat, un cort cu niste macarale iesind din el. Apoi am ajuns in centrul zonei, und eam nimerit peste casa reginei. Parter +2 , sarac decorata, pe pereti erau tablouri cu lorzi si nave. Cam slabutze dupa mine, Denisei i s-au parut ok. Dupa aceea, am urcat un deal mai serios si am ajuns la observatorul astronomic. Era interesant si a fost o vizita placuta. Plin de ceasuri, un fel de masa interactiva, telescoape vechi, o mini sala de cinema, mobilierul si camerele in care studiasera cei din sec 17-18. Al 3-lea obiectiv a fost muzeul maritim. Erau cam 5 barci, 20 de miniaturi dupa diferite nave, multe tablouri cu nave/ batalii navale, obiecte folosite pe mare, ne aratau marfurile ce se aduceau pe mare (de ex planta de cafea, cafea neprajita, cafea rasnita,la fel si la trestia de zahar, bumbac). Am avut o sala interactiva cu echipamente de comunicatie, tras cu tunul si cea mai faina un simulator de condus nava in port - ziceai ei ca a fost folosit de piloti si apoi simplificat pentru public). Toate obiectivele au fost gratuite...
Am terminat cu o plimbare pe Tamisa, pe langa Colegiul de acolo, o cladire f mare si frumoasa.
In poza aveti casa reginei(in plan apropiat), colegiul (turnurile) sidincolo de rau, o parte din orasul financiar.

No comments: